Mercedes öppnar pop-up i Stockholms city

Försäljningen ökar i rekordfart för Mercedes på den svenska marknaden. Mercedes öppnar därför en pop-up i Stockholms city för att möta det ökade intresset för märket.

– Vi märker ett jätteintresse just nu för Mercedes på den svenska marknaden och för att möta den stora nyfikenheten har vi öppnat en pop-up store mitt i Stockholms city, säger Björn Hauber, vd för Mercedes-Benz Sverige.

Det går bra just nu för Mercedes med rekordförsäljning och lyckad lansering av nya E-Klass. Hittills i år har försäljningen ökat med 25 % på den svenska marknaden och Mercedes är därmed det bilmärke som ökar mest av de stora.

Beta Stockholm

För att möta det stora intresset har man därför öppnat en pop-up store i Stockholm City. Den ligger i Beta Stockholm vid korsningen Regeringsgatan/Mäster Samuelsgatan (före detta Passagen vid NK och Mood). I pop-up:en kan man provsitta och lära sig mer om de senaste modellerna som E-Klass Kombi och GLC Coupé, boka en provkörning eller bara sitta ner en stund med sällskap av en god kopp kaffe och gratis wi-fi.

– Vår nya pop-up ger inte bara intresserade en möjlighet att titta på våra senaste modeller mitt inne i stan, utan den gör också Mercedes som varumärke mer relevant och närvarande för Stockholmarna, fortsätter Björn Hauber.

Events som seminarier och middagar kommer också att genomföras i pop-up:en, både av Mercedes och andra aktörer som har möjlighet att låna lokalerna. För de som är intresserade finns möjlighet att gratis sitta och arbeta i de nya lokalerna. Öppning sker nu i november och den håller öppet fram till den 31 mars.

Öppettider

Mån-fre: Kl. 9:30-20:30
Lör: Kl. 9:30-18:30
Sön: Kl. 10:30-17:30

Adress: Regeringsgatan 42-44

Mercedes-Benz Sverige AB är den officiella importören av Mercedes-Benz i Sverige. Företaget ingår i den globala bilkoncernen Daimler, som har huvudkontor i Stuttgart, Tyskland.

Vi märker ett jätteintresse just nu för Mercedes på den svenska marknaden och för att möta den stora nyfikenheten har vi öppnat en pop-up store mitt i Stockholms city.
Björn Hauber, vd för Mercedes-Benz Sverige.