Diamyd Inc vinner tvist mot Diarect AG

Diamyd Inc vinner tvist mot Diarect AG Diamyd Medical AB (O-listan) utvecklar läkemedlet Diamyd(TM) mot insulinberoende diabetes. Ett dotterbolag, Diamyd Inc, Akron, Ohio, USA har sedan ett år befunnit sig i tvist med Diarect AG, Freiburg, Tyskland angående Diarects uppsägning av ett distributionavtal gällande Diamyds rätt att marknadsföra Diarects produkter på den nordamerikanska marknaden. I en domstolsförhandling igår i Freiburg, gav domaren Diamyd Inc rätt. Det var fel av Diarect att säga upp avtalet. Parterna förlikade sig därefter vilket innebar att Diarect betalar US$ 96 000 till Diamyd. Något större bidrag till Diamyds kassa kan dock ej påräknas efter avdrag för utestående räkningar samt kostnader förknippade med processen. Utgången av tvisten beräknas påverka Diamyd-koncernens bokslut positivt med cirka 300 tkr för första kvartalet. För ytterligare information, kontakta Anders Essen-Möller, Diamyd Medical AB, Tfn: 08-661 00 26, 661 12 25, fax: 08-661 63 68 eller e-post: info@diamyd.com, hemsida: www.diamyd.com Dokumentet innehåller vissa uppgifter om omvärld, nuläge samt framtid. Dessa uppgifter skall betraktas som enbart återspeglande rådande uppfattning och planer. Inga garantier kan lämnas att dessa är riktiga. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/27/20031127BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/27/20031127BIT00360/wkr0002.pdf