För första gången kommer Metro ut en söndag

Den 19 december kommer Metro för första gången att ges ut på en söndag. I år har julhandeln kommit igång sent varför Metro på förfrågan från kunder valt att ge ut Metro Stockholm på en söndag. Tidningen delas ut med hjälp av handutdelare som främst kommer vara placerade innanför tullarna samt på stora knutpunkter med mycket människor i rörelse. - Försäljningen har gått fantastiskt bra. Det är både varumärkesannonsörer och detaljister som annonserar, säger Peter Ekmark – försäljningsdirektör på Metro. - Söndagen den 19 december är en glödhet dag för detaljhandeln. Att Metro nu väljer att komma ut även denna dag ger Sveriges annonsörer en ny spännande möjlighet att synas i ett trovärdigt & köpnära sammanhang säger Petter Nylander - Medierådgivare och VD på Mediebyrån OMD. För ytterligare information kontakta försäljningsdirektör på Metro Peter Ekmark, 08-402 99 00

Om oss

Metro startade i Stockholm 1995, 1998 i Göteborg och 1999 i Malmö. Tidningens tre editioner blev snabbt den näst mest lästa tidningen på utgivningsorten, en position som förstärks för varje år. Hösten 2004 startade Metro Riks, en ny edition distribuerad till elva stora städer. Upplagan i januari 2005 är 130 000.

• Metro Sverige
    Box 45 075 104 30 Stockholm