Aino Bragman-Jankert ny VD för Stockholm-Köpenhamn

Report this content

Aino Bragman-Jankert blir ny VD för produktionsbolaget Stockholm-Köpenhamn, som ingår i Metronome Film & Television. Nuvarande VD Henrik Bastin blir Creative Director för Stockholm-Köpenhamn.

Aino Bragman-Jankert tillträder VD-posten den 9 mars.

”Jag ska arbeta för att Stockholm-Köpenhamn även fortsättningsvis ska skapa innovativa och högkvalitativa TV-produktioner, med både humor och värme”, säger Aino Bragman-Jankert, tillträdande VD för Stockholm-Köpenhamn.

Aino Bragman-Jankert kommer närmast från en roll som produktionschef på Stockholm-Köpenhamn. Henrik Bastin kommer att fortsätta inom bolaget som Creative Director.

”Jag vill öka fokuset på att utveckla den kreativa sidan och innehållet i våra produktioner. Vi har nu fullföljt integrationen mellan Stockholm-Köpenhamn och Metronome, så det är en bra tid att lämna över VD-posten”, säger Henrik Bastin, nuvarande VD för Stockholm-Köpenhamn.”Aino har en lång och gedigen bakgrund inom TV-produktion. Hon är helt rätt person att driva Stockholm-Köpenhamn vidare, så att vi kan fortsätta att leverera fler kreativa program till våra kunder.”

Stockholm-Köpenhamn ingår i Metronome Film & Television och ligger bakom många av de senaste årens stora tittarsuccéer så som 100 höjdare, Boston Tea Party, Bröllopsbonanza, Bygglov, Färjan, I en annan del av Köping, Singelmammor, Stridspiloterna, Vem kan slå Filip och Fredrik med flera.