Husqvarna är ny partner i nätbutiken

Husqvarna fungerar sedan den 16 september som ny sågleverantör för vår nätbutik. Avtalskunder och andra ägarmedlemmar som har insamlad bonus från regelbundna virkesaffärer med oss kan göra inköp i nätbutiken.

”För att köpa sin såg, kan ägarmedlemmarna använda sin bonus och köpa en förmånssedel från nätbutiken. Förmånssedeln levereras per post. Sedan kan ägarmedlemmen gå till närmaste Husqvarnaåterförsäljare och underhandla om en affär på vilken som helst Husqvarna motorsåg eller röjsåg. Därefter kan förmånssedeln användas likt en rabattkupong”, förevisar chef för medlemstjänster Hannes Vickholm.

”Husqvarna har ett omfattande urval sågar och ett landsomfattande nätverk av återförsäljare. Det är alltså mycket enkelt att använda sin bonus för såginköp.”

Förutom förmånssedlar kan man i nätbutiken köpa många olika produkter som skogsägare och andra som rör på sig i naturen behöver – frilufts- och arbetskläder, arbetsredskap och böcker. Det finns också fina erbjudanden på skogsförsäkring och hjärtträningsprogram.

”I nätbutiken betalar man med bonus och/eller pengar. En nyhet är att vi för vissa produkter vill  ta i bruk olika prisvarianter, varvid ägarkunderna kan utnyttja också mindre bonussaldobelopp i nätbutiken”, nämner Vickholm och påpekar att nätbutikens priser är specialpriser för våra ägarmedlemmar, eftersom Metsäliitto Osuuskunta för sin del ser till att priserna är förmånliga.

Nätbutiken är en del av ägarmedlemmarnas tjänst Skogen på nätet, vilken hjälper medlemmarna att förvalta sin skogsegendom. I Skogen på nätet kan man se på och uppdatera sin skogsbruksplan. Alla uppgifter i anslutning till skogen och medlemskapet i Metsäliitto Osuuskunta finns på ett ställe och uppdaterade – till exempel personliga uppgifter om andelsplaceringar, virkesaffärer och skogsvårdsarbeten. Tjänsten innehåller också ett skatteverktyg, vilket kan användas för att upprätthålla skogsbrukets bokföring. Dessutom innehåller Skogen på nätet många slag av information om skogsbranschen, Metsä Group och tillställningar som vi ordnar.

Gå in och bekanta dig: www.skogenpanatet.fi. Tilläggsinformation får du av våra skogsexperter.