Metsäliitto öppnade nätbutik

Metsäliitto Virkesanskaffning, pressmeddelande 17.10.2011

I nätbutiken säljs produkter i anslutning till skogsvård och fritid. Butiken är avsedd för Metsäliittos bonusmedlemmar och bonus från virkesaffärer kan användas som betalningsmedel.

”Nätbutiken är ett svar på medlemskårens önskemål. En enkät som gjordes bland bonusmedlemmar i fjol, visade att en elektronisk marknadsplats väckte intresse”, säger direktören för medlemstjänster Juha Jumppanen från Metsäliitto. ”Vi har under de senaste åren kraftigt utvecklat våra medlemstjänster i enlighet med vår ägarstrategi.”

Inköpen betalas med pengar eller en kombination av virkesaffärsbonus och pengar. Utbudet består av produkter och tjänster från Elfving, Uittokalusto, Metsäkustannus och OP-Pohjola till specialpriser.

”Nätbutiken är ett nytt sätt för våra medlemmar att utnyttja den bonus som införtjänats genom virkesaffärer. Tidigare har bonusen kunnat användas för att erhålla rabatt på skogsbrukstjänster som producerats av Metsäliitto eller lyfta bonusen i pengar i samband med följande virkesaffär.”

Nätbutiken är en del av portalen Skogen på nätet (www.skogenpanatet.fi), där skogsägaren bland annat kan betrakta och uppdatera sin skogsbruksplan samt upprätthålla skogsbrukets skattebokföring. Butiken är öppen för Metsäliittos avtalskunder och de medlemmar i andelslaget, vars virkesaffärer berättigar till bonus.

Tilläggsuppgifter:
Direktör för medlemstjänster Juha Jumppanen, Metsäliitto Virkesanskaffning, tfn. 050 384 4808
Kommunikationschef Olga van Iterson, Metsäliitto Virkesanskaffning, tfn. 050 325 2376