Inbjudan till presskonferens: presentation av Metsä Groups finansiella resultat för januari–mars

Metsä Group pressmeddelande 26.4.2012

Metsä Groups finansiella resultat för januari–mars 2012 presenteras torsdagen den 3 maj kl 13 i Banks konferensrum Wall Street, adress Unionsgatan 22, Helsingfors.

Metsä Groups koncernchef Kari Jordan presenterar koncernens samt dess affärsområdens resultat.

Anmälningar till presskonferens ombedes innan onsdagen den 2 maj per e-post till terhi.kylanlahti@metsagroup.com.

Koncernkommunikation

Ytterligare information:
Reeta Kaukiainen, kommunikationsdirektör, Metsä Group, tfn 050 522 0924

www.metsagroup.com

Metsä Group är en ansvarsfull skogsindustrikoncern, vars produkter är starkt närvarande i människors vardag och vilka främjar välbefinnande på ett hållbart sätt. Förnybart nordiskt virke och träfiber är råvara till Metsä Groups topprodukter. Våra affärsområden är mjuk- och matlagningspapper, kartong, massa och papper, träprodukter samt virkesanskaffning. Metsä Groups omsättning uppgick 2011 till 5,3 miljarder euro och koncernen sysselsätter cirka 12 500 personer. Koncernen är verksam i cirka 30 länder.

Om oss

Metsä Groupwww.metsagroup.com Metsä Group är en föregångare när det gäller hållbar bioekonomi och använder förnybart trä från hållbart skötta nordiska skogar. Metsä Group har fokus på virkesanskaffning och skogstjänster, träprodukter, massa, kartong av färsk skogsfiber samt mjukpapper och pergaminpapper. Metsä Groups omsättning 2018 uppgick till totalt 5,7 miljarder euro och antalet anställda är cirka 9 300. Metsäliitto Cooperative är moderbolaget för Metsä Group och ägs av cirka 103 000 finska skogsägare.