METTLER TOLEDO introducerar nya exakta vägningsplattformar

METTLER TOLEDO erbjuder nu en ny serie med exakta vägningsplattformar. Vägningsplattformarna PBK9 och PFK9 ger överlägsen noggrannhet och pålitlighet i krävande industrimiljöer och en flexibilitet som gör dem lämpliga för många olika tillämpningar.

De nya vägningsplattformarna PBK9 och PFK9 ger den robusta och pålitliga drift som kunderna förväntar sig av METTLER TOLEDO, kombinerat med avancerad teknik för mycket exakt vägning.

Fördelarna med vägningsplattformarna PBK9 och PFK9 inkluderar:

• Fantastisk noggrannhet: Plattformarna är mycket väl lämpade för alla vägningsprocesser där kvalitet är en kritisk faktor och toleranserna måste minimeras.

• Pålitlig funktion: Plattformarna informerar operatören när omkalibrering eller justeringar krävs på grund av ändringar i den omgivande miljön.

• Enkelt underhåll: Automatiserad kalibrering med en inbyggd kalibreringsvikt och instickskablar för enkelt underhåll.

• Mångsidig: Lämplig för en rad olika krävande miljöer, även platser med mycket damm, platser som måste rengöras regelbundet eller platser som klassas som farliga (Kategori 3 DIV2).

Vägningsplattformarna PBK9 och PFK9 eliminerar i praktiken interferens från omgivande miljö som orsakar fel och leder till förlust av ingredienser eller underkända partier. Avancerad monoblock- och filterteknik garanterar högsta möjliga precision och pålitlighet.

Dessutom är vägningsplattformarna PBK9 och PFK9 utmärkta fristående lösningar och fungerar även bra som komponenter i tillämpningar från räkning och formulering till påfyllning. Det finns flera alternativ för vägningsplattformarna PBK9 och PFK9, inklusive kolstål, galvaniserat eller rostfritt stål för tillämpningar i våta, dammiga, krävande eller farliga miljöer. Nio storlekar och tolv kapaciteter från 0,6 kg till 3 ton med upplösning på upp till 750 000 d respektive 30 000 e (krönta, får användas för kommersiell handel) är tillgängliga. Alla plattformar kan anslutas till flera METTLER TOLEDO-terminaler eller anslutas direkt till ett styrsystem.

För mer information, besök: www.mt.com/PBK9

METTLER TOLEDO säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i ca 100 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina och Norge.

Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 13.100 anställda och omsatte 2014 for 2.486 miljarder USD. METTLER TOLEDO Norden är en marknads-, sälj- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm, men har också kontor i Oslo och Köbenhamn. I Finland och Baltikum, så är METTLER TOLEDO representerat av återförsäljare. I Skandinavien har vi ca.165 anställda med en årlig omsättning på ca.400 miljoner kr.www.mt.com.

Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 13.100 anställda och omsatte 2014 for 2.486 miljarder USD. METTLER TOLEDO Norden är en marknads-, sälj- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm, men har också kontor i Oslo och Köbenhamn. I Finland och Baltikum, så är METTLER TOLEDO representerat av återförsäljare. I Skandinavien har vi ca.165 anställda med en årlig omsättning på ca.400 miljoner kr.