METTLER TOLEDO lanserar ny serie post- och fraktvågar

METTLER TOLEDO erbjuder en ny, prisvärd serie av fraktvågar, BC-serien. BC-seriens vågar ger oöverträffad tillförlitlighet, flexibel kommunikation och värdebringande applikationer för postkontor, posthanteringsmiljöer hos företag, sorteringsstationer, lager- och logistikmiljöer.

De nya BC-vågarna levererar den höga tillförlitlighet och robusta känsla som METTLER TOLEDOs kunder är vana vid. Vågarna innehar också den senaste tekniken för att erbjuda ännu bättre kapacitet.

För 20 år sedan lanserades METTLER TOLEDOs PS-vågar, som blev något av en branschstandard för post- och leveransapplikationer. De nya BC-vågarna har lika hög tillförlitlighet och användarvänlighet som vågarna i den ansedda PS-familjen, med många avancerade funktioner som ger hög flexibilitet till låg kostnad.

Fördelar med BC-vågarna:

• Enkel installation – snabbstartsguide ger enkel konfigurering av allmänna vågmodeller, utan att du behöver anlita en servicetekniker.

• Intuitivt användargränssnitt gör det enkelt att använda de olika alternativen för optimerad vägning.

• Global räckvidd tack vare enkel inställning av språk och flera globala godkännanden.

• Flexibel konfiguration för anpassade inställningar.

• Flera kommunikationsalternativ, bl.a. seriellt gränssnitt, USB, virtuell serieport och Keyboard Wedge som standard.

Ethernet- och Bluetooth-anslutning kan fås som tillval.

BC-vågarna erbjuder värdebringande applikationer för bättre processtyrning och lägre leveranskostnader.

Det finns speciallägen för t.ex. detaljhandelsapplikationer och paketeringsföretag som gör massutskick.

BC-vågarna ger högt värde i leverans- och postapplikationer med den senaste tekniken, många funktioner och samma robusta, tillförlitliga användning som med PS-vågarna.

Här hittar du mer information: www.mt.com/ind-bc-scale.

För frågor, vänligen kontakta:

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området industrivågar, terminaler och lastceller är Mettler-Toledo en världsledande leverantör. Vi är berömda för våra högkvalitativa vägningslösningar med hög precision. POWERCELL®-lastcellerna är världens mest exakta och tillförlitliga fordonslastceller. Vi erbjuder digitala lastceller och analoga lastceller med OIML- och NTEP-godkännanden för användning i farliga områden.

Taggar:

Citat