METTLER TOLEDO lanserar nya Titration Excellence-serien

I den senaste Titration Excellence-generationen kombineras den föregående versionens alla fördelar med en rad nya funktioner, till exempel automatiserad natriummätning, kolorimetrisk Karl Fischer-titrering och integrerad SmartSample™-avläsning. Tack vare den unika modulstrukturen kan Titration Excellence konfigureras optimalt, och anpassas för både befintliga krav och framtida behov.

Den nya Titration Excellence-serien uppfyller kraven på hög effektivitet och kvalitet i moderna miljöer, genom att kombinera hög modularitet med kraftfull och säker analys. Den nya versionen erbjuder stora effektivitetsfördelar i det dagliga laboratoriearbetet. Följande nya funktioner är särskilt fördelaktiga för kunderna:

Effektiv natriummätning – Tekniken för inkrementell tillsättning av natriumstandard är en viktig del av den nya Titration Excellence-serien. Den fullständigt automatiserade och direkta natriummätningen gör det möjligt att analysera hela provserier, vilket sparar tid och ökar det dagliga analysflödet. Med hjälp av extra doseringsenheter och en homogenisator kan även provberedning automatiseras.

Utökad kapacitet för mätning av vattenhalt – Tack vare Titration Excellence-seriens modulutförande kan kolorimetrisk Karl Fischer-titrering utföras på alla instrument. Funktionen kan användas för att bestämma vattenhalter ner till 1 ppm. Det nya kolorimetriska alternativet ger också förbättrade bromindexmätningar, tack vare möjligheten att generera små strömmar. För att använda det integrerade alternativet krävs ingen extra enhet eller ytterligare bänkyta – helt i linje med många laboratoriers strävan att hålla labbmiljön så enkel och ren som möjligt.

Felfritt titreringsarbetsflöde – Den integrerade SmartSample-läsaren finns nu på alla Titration Excellence-instrument, så att du kan överföra provdata trådlöst från vågen till titratorn – även för enstaka prover. Därmed elimineras risken för avskrivningsfel och misstag. SmartSample-lösningen är därför ett smart alternativ både vid titrering av enstaka prover och vid automatiserad titrering av hela provserier.

I det intuitiva och lättbegripliga One Click® -gränssnittet kan du konfigurera användarspecifika inställningar för säker och enkel hantering. Det kraftfulla titreringssystemet överensstämmer med alla myndighetskrav och är anpassat exakt efter kundernas behov.

För mer information, se www.mt.com/Titration-Excellence

Carl-Henrik Edfors

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar. Företaget är även bland marknadens tre främsta inom tillverkning av flera relaterade analysinstrument och är en ledande leverantör av system för automatiserad kemi, som används för forskning och utveckling av läkemedel och kemiska preparat. Dessutom är företaget världens största tillverkare och marknadsförare av metalldetekteringssystem för användning inom produktion och förpackning. Mer information om METTLER TOLEDO finns på www.mt.com