METTLER TOLEDOs nya vågplattformar ger precision i farliga områden

METTLER TOLEDOs nya vågplattformar, PBK9 och PFK9, är utformade för att ge maximal precision i industriprocesser. Nu har precisionsplattformarna godkänts för användning i farliga områden.

Sedan lanseringen förra året har METTLER TOLEDOs robusta PBK9- och PFK9-plattformar för bänkvågar respektive golvvågar, hjälpt till att hantera råmaterial, nå överensstämmelse med reglerna och förbättra produkternas kvalitet i industriapplikationer hos tillverkare runtom i världen. Men nu kan PBK9- och PFK9-plattformarnas tillförlitlighet och noggrannhet för första gången enkelt integreras i industriella applikationer i farliga områden.

Både PBK9 och PFK9 – båda med en otrolig upplösning på upp till 750 000 delningar – är nu godkända för användning i zon 1/21 och division 2 samt zon 2/22 och division 1. Tack vare god avläsbarhet är plattformarna mycket lämpliga för industriella vägningsprocesser där minimal tolerans krävs. Till exempel kan du fylla på gas enligt handelsgodkända specifikationer, med en vägningskapacitet på 60 kg och en godkänd avläsbarhet på 2 g, eller tillsätta 1 kg pulver i ett ton vätska med en rekommenderad avläsbarhet på 2 g.

PBK9 och PFK9 uppnår branschledande mätprestanda tack vare den innovativa lastcellstekniken Monobloc och en avancerad plattformskonstruktion. Bänkvågplattformen PBK9 finns för kapacitetsområdet 0,6–300 kg och golvvågplattformen PFK9 för 300–3 000 kg. Plattformen för det högre kapacitetsområdet kan även fås med tryckluftsfjädrad platta, för enkel åtkomst vid service. Alla

PBK9- och PFK9-plattformar finns i rostfritt stål med intrångsskydd av klass IP66 eller IP68.

Som alltid ger METTLER TOLEDOs teknik högsta möjliga noggrannhet och tillförlitlighet för problemfri vägning. För mer information om hur PBK9 och PFK9 kan hjälpa dig att uppnå perfekt noggrannhet i farliga områden, besök www.mt.com/PBK9 och www.mt.com/PFK9.

För frågor, vänligen kontakta:

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området industrivågar, terminaler och lastceller är Mettler-Toledo en världsledande leverantör. Vi är berömda för våra högkvalitativa vägningslösningar med hög precision. POWERCELL®-lastcellerna är världens mest exakta och tillförlitliga fordonslastceller. Vi erbjuder digitala lastceller och analoga lastceller med OIML- och NTEP-godkännanden för användning i farliga områden.

Taggar: