Nya kontamineringsfria vägningsmoduler ger snabb installation i produktionslinjen

METTLER TOLEDOs nya vägningsmoduler under namnet MultiMountTM hjälper tillverkare inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt andra branscher att nå den grad av hygien, behändighet och precision som krävs för att ligga steget före konkurrenterna.

METTLER TOLEDO är stolta över att kunna presentera de nya helcertifierade, hygieniska vägningsmodulerna under namnet SWB805 MultiMountTM. Vägningsmodulerna har utformats enligt EHEDG:s (European Hygienic Engineering & Design Group) riktlinjer och har certifierats av NSF (National Sanitation Foundation).

Vägningsmodulerna SWB805 MultiMount är helintegrerade vägningslösningar som därmed minskar smittorisken och uppfyller hygienstandarder, samtidigt som de ökar processeffektiviteten i industritillämpningar. Inga skyddsbälgar behöver öppnas för installationen, vilket ytterligare minskar smittorisken. En särskild polish som ger spegelyta minskar drastiskt risken för bakteriekontaminering, liksom det faktum att viktmodulerna är helt självdränerande för att undvika stående vatten.

SWB805 MultiMount är dessutom extremt mångsidiga. De finns med ett flertal olika kapaciteter, från 110 kg upp till 4 400 kg, vilket gör dem lämpliga för mängder av olika tillämpningar. Ännu viktigare är kanske det faktum att modulerna ger solid vägningsprestanda i nästan alla positioner, vilket gör dem extremt smidiga att integrera i din befintliga utrustning.

Maskinvaran finns i rostfritt stål (304 eller 316) för hållbarhet, och lastcellerna i rostfritt stål har klassificeringen IP68/IP69k för enastående intrångsskydd. Godkännanden från OIML, NTEP, ATEX och FM är standard för att säkerställa att modulerna uppfyller den striktaste lagstiftningen och processkraven.

För ännu bättre mångsidighet kan SWB805 MultiMount-modulerna användas med mixerbehållare genom tillägg av stabiliseringstillbehör som inte äventyrar modulernas hygieniska funktion. Tillägg av NSF-certifierade kopplingslådor och tätningstillbehör som konstruerats enligt EHEDG-riktlinjerna ger enkel installation och ren drift.

Sammanfattningsvis är SWB805 MultiMount en unik och idealisk lösning för känsliga tillämpningar inom livsmedels- och läkemedelsindustrin där hållbarhet, noggrannhet och renlighet är viktigt.

Mer information finns på www.mt.com/ind-SWB805.

För frågor, vänligen kontakta:

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området industrivågar, terminaler och lastceller är Mettler-Toledo en världsledande leverantör. Vi är berömda för våra högkvalitativa vägningslösningar med hög precision. POWERCELL®-lastcellerna är världens mest exakta och tillförlitliga fordonslastceller. Vi erbjuder digitala lastceller och analoga lastceller med OIML- och NTEP-godkännanden för användning i farliga områden.

Taggar: