PowerDeck digital golvvåg – nyhet från METTLER TOLEDO.

METTLER TOLEDO lanserar PowerDeckTM – en kombination av en robust plattform och den beprövade digitala lastcellstekniken POWERCELL®. Förbättrad noggrannhet, vägledning i realtid och förebyggande underhåll är exempel på egenskaper som leder till förbättringar i din produktionsanläggning.

METTLER TOLEDO PowerDeck ger goda förutsättningar för att eliminera sådana bekymmer.

Med hjälp av digital POWERCELL-teknik kan PowerDeck, jämfört med konventionella analoga golvvågar, ge kraftiga förbättringar inom fyra huvudområden:

Operatörsvägledning i realtid: Funktionen upptäcker och varnar om en produkt placeras fel, och hjälper användaren att placera den rätt. På så sätt undviker du ojämn påfyllning, spill, felaktiga vägningsresultat och dåliga batchar.

En robust plattform som alltid levererar hög noggrannhet: Du slipper byta våg beroende på batchstorlek och noggrannhetskrav. Med PowerDeck kan du väga batchar av olika storlek, och kalibrera endast vid behov.

Lägre underhållskostnader: Eftersom kopplingsboxen har eliminerats och systemet är helt vattentätt minskar reparations- och underhållskostnaderna kraftigt.

Avancerad diagnostik ger överblick över vågens skick: Vid omgivningsrelaterade faror, så som skräp, stötar och temperaturvariationer, varnar funktionen i realtid, vilket ger bättre kontroll över vågens skick – och därmed noggrannare och mer tillförlitlig vägning.

PowerDeck är utformad för att klara förhållandena i de allra tuffaste industrimiljöerna, och samtidigt minska underhållskostnaderna, öka produktiviteten och maximera avkastningen. Fördelarna blir tydliga i alla delar av produktionen.

Mer information finns på:

www.mt.com/IND-Powerdeck

För frågor, vänligen kontakta:

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området industrivågar, terminaler och lastceller är Mettler-Toledo en världsledande leverantör. Vi är berömda för våra högkvalitativa vägningslösningar med hög precision. POWERCELL®-lastcellerna är världens mest exakta och tillförlitliga fordonslastceller. Vi erbjuder digitala lastceller och analoga lastceller med OIML- och NTEP-godkännanden för användning i farliga områden.

Taggar:

METTLER TOLEDO säljer vågar och vägningssystem samt analys- och processinstrument för tillverkningsindustri och laboratorier. Företaget är representerat i ca 100 länder och har tillverkning på 15 platser runt om i världen, bl a i Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina och Norge.Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen ca 14.200 anställda och omsatte 2016 for 2.508 miljarder USD. METTLER TOLEDO Norden är en marknads-, sälj- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm, men har också kontor i Oslo och Köbenhamn. I Finland och Baltikum, så är METTLER TOLEDO representerat av återförsäljare. I Skandinavien har vi ca.165 anställda med en årlig omsättning på ca.400 miljoner kr.