Micro Systemation får order från Holland värd 1.3 miljoner kronor

Micro Systemation får order från Holland värd 1.3 miljoner kronor Micro Systemation har tecknat ett distributionsavtal med Holländska Computerline. Initialt motsvarar ordern 2.100 SoftGSM för leverans under första kvartalet 1999 och är värd 1.3 miljoner kronor. Detta gör den till den största ordern hittills på SoftGSM. Computerlines prognos är att försäljningen kommer att ligga på omkring 700 enheter per månad även fortsättningsvis. Computerline bedriver försäljning av datorer och tillbehör i Benelux-länderna. SoftGSM kommer att marknadsföras under varumärket Victory, men det kommer att framgå att det i grunden är Micro Systemations produkt. B-aktien i Micro Systemation noteras sedan onsdag den 16 december via Stocktons SIX-sida (475) (tfn 587 400 20). För mer information, vänligen kontakta VD Henrik Tjernberg, tfn 08-739 02 70 Micro Systemation, grundat 1984, är en IT-konsult med fokus på datakommunikation. Bolaget har en konsultverksamhet samt även viss produktutveckling. Under oktober lanserades det helt mjukvarubaserade GSM- modemet SoftGSM. Produkten är kompatibel med de vanligaste GSM-telefonerna på marknaden och utnämndes nyligen till förstahandsval i tidningen Mobil. Micro Systemation AB (publ), Råsundav 1, 10 tr, Box 3053, 169 03 Solna. Tfn 08-739 02 70, Fax 08-730 01 70, www.softgsm.com / www.msab.com, email: henrik@msab.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/18/19981218BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/18/19981218BIT00290/bit0002.pdf