Micro Systemation tecknar konsultavtal med SAAB Opel Sverige AB

Micro Systemation tecknar konsultavtal med SAAB Opel Sverige AB Micro Systemation har tidigare utvecklat säljstödssystemet AutoTel Premium för Saab Opel. Det nu erhållna uppdraget omfattar utveckling och integration av Saab Opels centrala pris- och produktdatabas i systemet. Databasen låter en bilförsäljare i samma applikation utnyttja information från försäkringssystem, bilregistret och kreditupplysningen. Detta skapar en möjlighet att redan i butiken erbjuda kunden information om inbytespris, nybilspris, försäkringspremie samt förslag på leasingavtal. Ordern beräknas i första skedet vara värd 500.000 SEK. Micro Systemation har under det senaste året utvecklat det mjukvarubaserade GSM-modemet SoftGSM, vilket även tagit resurser från konsultverksamheten i anspråk. Under 1999 räknar man åter igen med att ha möjlighet att acceptera fler rena konsultuppdrag. Samtidigt finns stora möjligheter att specialanpassa den moduluppbyggda mjukvaran i SoftGSM till kundspecifika lösningar på relativt kort tid. B-aktien i Micro Systemation noteras sedan onsdag den 16 december via Stocktons SIX-sida (475) (tfn 587 400 20). För mer information, vänligen kontakta VD Henrik Tjernberg, tfn 08-739 02 70 Micro Systemation, grundat 1984, är en IT-konsult med fokus på datakommunikation. Bolaget har en konsultverksamhet samt även viss produktutveckling. Under oktober lanserades det helt mjukvarubaserade GSM- modemet SoftGSM. Produkten är kompatibel med de vanligaste GSM-telefonerna på marknaden och utnämndes nyligen till förstahandsval i tidningen Mobil. Micro Systemation AB (publ), Råsundav 1, 10 tr, Box 3053, 169 03 Solna. Tfn 08-739 02 70, Fax 08-730 01 70, www.softgsm.com / www.msab.com, email: henrik@msab.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/17/19981217BIT00290/bit0002.pdf