VD-presentation från Aktiedagen i Stockholm

En video från Aktiedagen i Stockholm den 24 oktober har nu publicerats.

Aktiedagen som anordnades av Aktiespararna på Operaterrassen i Stockholm var mycket välbesökt

I videon som nu publicerats presenterar Micropos VD, Tomas Gustafsson Bolagets produkt RayPilot® för ökad precision vid strålbehandling av cancer och berättar om den pågående nyemissionen.

Se presentationen på:

Välkommen att deltaga i Micropos nyemission på drygt 23 MSEK som pågår till och med den 1 november. Emissionen är teckningsförbunden och garanterad till 84%.

Läs mer om emissionen och ladda ner memorandum och teckningssedel på:

Tomas Gustafsson, VD på Micropos Medical AB (publ), 031-760 80 05

Micropos Medical AB (publ) (www.micropos.se) utvecklar och säljer framtidens produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets första produkt RayPilot® är inledningsvis avsedd för att säkerställa en förbättrad strålbehandling av prostatacancer. Med en högre precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. RayPilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. RayPilot® har en unik lösning för gating som är godkänd och kompatibel med Varians Clinac® iX linear accelerators och Trilogy® system. I en unik kommande generation av RayPilot® sändare kombineras positionering, in-situ dosimetri och automatisk patientidentifikation. RayPilot® systemet är CE-certifierat och därmed godkänt för Europeisk användning. Bolaget är listat på AktieTorget under aktiesymbolen MPOS.

Om oss

Micropos ska sälja och licensiera ut medicintekniska produkter som förbättrar strålbehandling av cancer för patienter och kliniker. Produkterna skall företrädesvis komma från egen immaterialrättslig skyddad forsknings- och utvecklingsverksamhet.