VD-presentation från Stora Aktiedagen

I måndags hölls Aktiespararnas event Stora Aktiedagen på Svenska Mässan i Göteborg.
I Micropos monter visades RayPilot® systemet upp för ökad precision vid strålbehandling av cancer. Systemet används idag för att minska risken för livskvalitetsnedsättande biverkningar och för att korta behandlingstiden vid prostatacancerbehandling.

En 20 minuters bolagspresentation av Micropos VD, Tomas Gustafsson finns nu tillgänglig.

Tomas Gustafsson, VD på Micropos Medical AB (publ), 031-772 80 99

Micropos Medical AB (publ) (www.micropos.se) utvecklar och säljer framtidens produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets första produkt RayPilot® är inledningsvis avsedd för att säkerställa en förbättrad strålbehandling av prostatacancer. Med en högre precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. RayPilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. RayPilot® har en unik lösning för gating som är godkänd och kompatibel med Varians Clinac® iX linear accelerators och Trilogy® system. RayPilot® systemet är CE-certifierat och därmed godkänt för Europeisk användning. Bolaget är listat på AktieTorget under aktiesymbolen MPOS.