Middagsfrid lanserar Bistrokasse med vardagslyx från Urban Deli

Report this content

Middagsfrid utökar utbudet av färdigplanerade matkassar. En Bistrokasse fylld av mat från Urban Deli är det senaste tillskottet. Matkassen innehåller såväl restauranglagade färdigrätter som högklassiga råvaror att tillaga från grunden. Bistrokassen kan beställas från och med vecka 10.

–  Många vill gärna laga maten från grunden, men får inte tiden att räcka till. Med Bistrokassen blir det möjligt att ta en genväg i köket utan att för den skull tumma på vare sig kvalitet och innehåll, säger Mikael Sahlsten, ansvarig för Middagsfrid.

Bistrokassen innehåller tre middagar för fyra personer. Den levereras tillsammans med recept som tagits fram av Middagsfrids menyplanerare. Recepten byts ut varje vecka för att ge kunderna variation av olika klimatsmarta, tillsatsfria och färska råvaror och smaker.

Tidigare i år lanserades Melliskassen, ett komplement till middagskassarna. Melliskassen innehåller fina råvaror och lättlagade recept på bland annat smoothies, bars och energibollar och är anpassad för 5–7 personer.

– Melliskassen är familjens livboj mellan luncher och middagar. Vi har därför fyllt den med goda, nyttiga och snabba mellanmål som är lätta att tillaga och få i sig, säger Mikael Sahlsten.

Bistrokassen kostar 829 kronor (525 kronor i prova-på-pris) och Melliskassen 145 kronor.

Mer om Bistrokassen:

För mer information:
Mikael Sahlsten, ansvarig för Middagsfrid: 073–5958900.

Middagsfrid grundades 2007 och är världen första företag för hemleverans av färdigplanerade matkassar. Visionen är en bättre matvärld där allt fler värderar hemlagad mat baserad på riktiga råvaror där man även tagit hänsyn till hälsa, natur och klimat. Menyerna byts ut varje vecka och baseras på färsk, klimatsmart och tillsatsfri mat. Middagsfrid levererar till drygt 300 orter i Sverige. Sedan 2017 är Middagsfrid en del av Axfoodfamiljen.

Taggar: