Ändringar i Midsonas koncernledning

Lars Børresen har utsetts till affärsområdeschef för det nybildade affärsområde Danmark i Midsonakoncernen från den 1 september 2015. Han är sedan tidigare även verkställande direktör i Urtekram International A/S som förvärvades av Midsona i juli 2015.

Lars har tidigare haft ett antal ledande ställningar – såväl internationellt som i Danmark – inom Dandy A/S.

Samtidigt har Markku Janhunen utsetts till ny affärsområdeschef för affärsområde Finland per 1 september 2015. Markku efterträder Jukka Allos som kommer att ta en roll som Director Special Projects.

Markku är för närvarande verkställande direktör i Urtekrams finska filial och har en lång erfarenhet från ledande positioner inom snabbrörliga konsumentvaror, bland annat inom Transmeri-gruppen.

Både Lars Børresen och Markku Janhunen kommer att ingå i Midsonas koncernledning. Koncernledningen består då av Peter Åsberg, Lars Børresen, Vidar Eskelund, Markku Janhunen och Lennart Svensson.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena hälsolivsmedel, egenvård och hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Dalblads, Friggs, Miwana, MyggA, Naturdiet, Supernature, Tri Tolonen och Urtekram. Midsona omsatte 920 Mkr år 2014. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.