Friggs Ekologiska Majskakor utnämnd till ”Årets bästa hälsomat”

Tidningen MåBra har gett Friggs Ekologiska Majskakor utmärkelsen ”Årets bästa hälsomat”, vilket omnämns i MåBra nr 1 2016.

Juryns motivering lyder: ”Bra alternativ till riskakor. Knapriga och goda, ät dem gärna med lite mager ost och paprika eller bara som snack. Glutenfritt och ekologiskt”.

Midsona är en av de ledande aktörerna på marknaden för riskakor under varumärket Friggs och redan förra hösten började Midsona utveckla segmentet majskakor på den svenska marknaden, en kategori som fått stort uppsving som nyttigt mellanmål i Europa, och lanserade Friggs Ekologiska Majskakor under hösten 2015.

”Majskakor är sedan länge omtyckta i många länder och vi har märkt att det är en mycket bra smakhöjare. Vi har därför valt att använda majs i flera av våra produkter och helt nytt för i år är majskakor med uteslutande majs”, säger Peter Åsberg, koncernchef för Midsona.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena hälsolivsmedel, egenvård och hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Dalblads, Friggs, Miwana, MyggA, Naturdiet, Supernature, Tri Tolonen och Urtekram. Midsona omsatte 920 Mkr år 2014. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Citat

Koncernchef Peter Åsberg