Friggs lanserar nya majskakor

Friggs erbjuder en ny serie med tunna kakor i fyrkantigt format; I serien ingår en majskaka som till 99 % består av ekologisk majs och är ett bra mellanmåls-alternativ. Övriga produkter i serien är: Bovete, Havre och Lättsaltade. Samtliga produkter i serien är ekologiska och alla utom Havre är glutenfria.

Friggs lanserar dessutom ytterligare en produkt i sin populära serie av krispiga majskakor med superfröer; Amarantfrö & Örtsalt. Sedan tidigare finns produkterna Chiafrö & Havssalt, Hampafrö & Svartpeppar samt Linfrö & Rosmarin. Produkterna som vänder sig till en vuxen kundgrupp består till huvuddelen av majs (84-90 %), en mindre mängd ris (8 %) och superfröer.

”Midsona har som ambition att hjälpa människor till ett sundare liv i vardagen. En viktig del i detta är att ständigt utveckla och lansera nya hälsoprodukter under våra kända varumärken, såsom Friggs”, säger Peter Åsberg, VD för Midsona.

Friggs nyheter finns i full distribution i butik från vecka 40.

För mer information vänligen kontakta: VD och koncernchef Peter Åsberg, +46 (0)730 26 16 32.

För press- och produktbilder vänligen kontakta marknadsdirektör Susanne Berg, +46 (0)727 27 84 83.

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena hälsolivsmedel, egenvård och hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Dalblads, Friggs, Miwana, MyggA, Naturdiet, Supernature, Tri Tolonen och Urtekram. Midsona omsatte 920 Mkr år 2014. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Citat

”Midsona har som ambition att hjälpa människor till ett sundare liv i vardagen. En viktig del i detta är att ständigt utveckla och lansera nya hälsoprodukter under våra kända varumärken, såsom Friggs”.
VD Peter Åsberg