Midsonaägda Supernature lanserar supermat i Sverige

Midsona förvärvade i april 2013 bolaget Supernature som är klart ledande inom supermat i Norge.

Konceptet med supermat lanseras nu brett i Sverige och som en del i denna lansering släpps boken

”Supermat – Läkande mat från naturens hjärta”. Författare är John Opsahl som är Nordens ledande expert på supermat och som har coachat människor över hela världen till en bättre livsstil. Han är dessutom grundare av Supernature.

Boken innehåller en guide till mer än 70 typer av supermat tillsammans med detaljerade beskrivningar av varje råvaras specifika egenskaper. Boken innehåller också 120 inspirerande recept som visar hur man enkelt kan addera supermat till sin kost.

Boken ”Supermat - Läkande mat från naturens hjärta” ges ut av Supernature Förlag och kommer att säljas i bokhandeln och i hälsokedjans Lifes butiker runt om i Sverige.

För mer information vänligen kontakta:

VD och koncernchef Peter Åsberg, +46 (0)730 26 16 32.

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Dalblads, Friggs, Miwana, MyggA, Naturdiet, Supernature, Tri Tolonen och Vitalas. Midsona omsatte 869 Mkr år 2012. Midsona-aktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.