Tobias Traneborn ny Supply Chain Director för Midsona

Tobias Traneborn har utsetts till Supply Chain Director för Midsonakoncernen.

Tobias har en teknologie kandidatexamen från Borås högskola och kommer närmast från rollen som Chief Operating Officer hos CDON.COM. Han har tidigare haft positioner som operativ chef vid HKC och som logistikchef vid både Lantmännen Cerealia och Kjell & Company.

”Tobias Traneborn har en bred erfarenhet från olika företag där ett effektivt varuflöde är en nyckel till framgång och han har lång erfarenhet från att arbeta med logistik- och lageroptimeringar. Han är rätt person att leda och utveckla Midsonas Supply Chain”, säger Peter Åsberg, VD och koncernchef för Midsona.

Tobias tillträder sin tjänst senast den 1 juni 2017 och kommer att ingå i Midsonas koncernledning som då kommer att bestå av Peter Åsberg, Lennart Svensson, Anders Dahlin, Lars Børresen, Vidar Eskelund, Markku Janhunen, Ulrika Palm och Tobias Traneborn.

Denna information är sådan information som Midsona AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom Peter Åsbergs försorg för offentliggörande den 10 februari 2017 kl 9.00 CET.

För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Åsberg, koncernchef Midsona AB, telefon 46 730 26 16 32

Om Midsona AB

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom hälsolivsmedel, egenvård och hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Prioriterade varumärken är: DALBLADS, FRIGGS, HELIOS, KUNG MARKATTA, MIWANA, NATURDIET, TRI TOLONEN och URTEKRAM. Midsona omsatte 1 744 Mkr år 2016. Midsonaaktien (MSON) är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com

Citat