Wilh. Sonesson har påbörjat återköp av egna aktier

Wilh. Sonesson har påbörjat återköp av egna aktier Wilh. Sonesson AB (publ) har den 3 december 2001, med stöd av den extra bolagsstämmans beslut den 8 oktober 2001 om förvärv av högst 2 500 000 egna aktier motsvarande 9,4% av det totala antalet aktier, återköpt 4 400 aktier av serie B i Wilh. Sonesson till en genomsnittlig aktiekurs om 14,72 SEK, vilket motsvarar 0,02% av det totala antalet aktier. Wilh. Sonesson innehar efter förvärvet 4 400 aktier av serie B. Totalt antal aktier i bolaget uppgår till 26 492 584 st varav 1 564 330 A- aktier och 24 928 254 B-aktier. Lund den 4 december 2001 Greg Dingizian VD För mer information kontakta; Greg Dingizian, tel 046-280 81 00, 0705-78 54 40 greg.dingizian@wilhsonesson.com Wilh. Sonesson erbjuder hälsoprodukter som tillfredsställer ett växande konsumentbehov. Med hälsoprodukter avses läkemedel, naturläkemedel, kosttillskott, functional food och livsmedel med hälsoprofil, samt därtill relaterade egenvårdsprodukter. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00280/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00280/bit0002.pdf

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel och egenvård. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra största egna varumärken är Urtekram, Kung Markatta, Friggs, Dalblads och Naturdiet. Midsona omsatte 2 173 Mkr år 2017. Midsonaaktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mid Cap. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.