Wilh. Sonesson har påbörjat återköp av egna aktier

Wilh. Sonesson har påbörjat återköp av egna aktier Styrelsen i Wilh. Sonesson AB (publ) beslutade den 12 augusti 2002, med stöd av bolagsstämmans beslut den 24 april, om förvärv av högst 1 000 000 egna aktier, vilket tillsammans med redan tidigare återköpta aktier motsvarar cirka 5,2 % av det totala antalet utgivna aktier. Wilh. Sonesson har den 19 augusti påbörjat återköp av aktier genom förvärv av 134 100 aktier av serie B i Wilh. Sonesson till en genomsnittlig aktiekurs om cirka 12,00 SEK, vilket motsvarar 0,05 % av det totala antalet aktier. Wilh. Sonesson innehar efter förvärvet 502 830 aktier av serie B och 400 aktier av serie A. Totalt antal aktier i bolaget uppgår till 26 492 584 st varav 1 564 330 A-aktier och 24 928 254 B-aktier. Lund den 20 augusti 2002 Bo Håkansson Styrelseordförande För mer information kontakta; Bo Håkansson, 046-280 81 00, 0705-98 57 22 bo.hakansson@wilhsonesson.com "Wilh. Sonessons vision är att bli ett ledande Consumer Healthcare- företag i Norden med utvalda och väl dokumenterade produkter inom läkemedel, naturläkemedel och egenvårdsprodukter" ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/20/20020820BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/20/20020820BIT00270/wkr0002.pdf

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel och egenvård. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Våra största egna varumärken är Urtekram, Kung Markatta, Friggs, Dalblads och Naturdiet. Midsona omsatte 2 173 Mkr år 2017. Midsonaaktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mid Cap. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.