Chans att fynda när Torres sänker pris på trotjänare

Den 1 september sänker vinhuset Torres priset på två viner; Marimar Estate Chardonnay kommer att kosta 249 kronor och Torres Coronas Tempranillo 69 kronor.

Prissänkningen ger fyndläge för två riktigt bra viner, säger Marie-Louise Feiler, Senior Brand Manager, Torres Sweden.

Torres Coronas är en av vinhusets trotjänare, redo att ackompanjera de flesta rätter vid de flesta tillfällen. Förutom spanska druvan tempranillo finns också en skvätt cabernet sauvignon i blenden. Efter jäsningen har den legat nio månader på ekfat. En fruktig klassiker med en eldighet som passar extra bra till höstens alla middagar.

Marimar Estate ”La Masía” Chardonnay började sin resa i Sverige i beställningssortimentet, för att sedan kvala in i Systembolagets ordinarie sortiment i vintras efter stor efterfrågan. Marimar Torres vingård i Russian Valley har planterats i europeisk stil med låga skördeuttag och arbetsintensiv produktion. Resultatet är ett chardonnayvin i nya världen-stil med fin balans, elegans och finess.

Miguel Torres är ett familjeföretag som har producerat vin sedan 1870. Vinhuset har alltid kombinerat innovation med tradition, med målet att producera förstklassiga kvalitetsviner och samtidigt värna om miljön.

Miguel Torres har mer än 50 varumärken som säljs i 150 länder över hela världen. I Spanien har Torres vingårdar ibland annat Penedès, Conca de Barberà, Priorat, Jumilla och Costers del Segre samt vinerier i Penedès, Priorat, Ribera del Duero och Rioja. Torres har även vingårdar och vinerier i Chile och USA. Koncernen har totalt 1 254 anställda och omsätter 215 miljoner Euro.

­Torres Coronas Tempranillo finns på Systembolagets ordinarie sortiment och har artikelnummer 6996. Vinet har tidigare kostat 72 kronor men kostar efter prissänkningen 69 kronor.

Marimar Estate Chardonnay finns på Systembolagets ordinarie sortiment och har artikelnummer 74496. Vinet har tidigare kostat 269 kronor men kostar efter prissänkningen 249 kronor.

Marie-Louise Feiler, Senior Brand Manager, Torres Sweden, 070 598 98 68,                              marie-louise.feiler@torres.se