Delfinaler i tävlingen Sveriges smartaste 15-åring?

Report this content

Den finalist som får flest poäng på respektive skola vinner en biljett till finalen i Stockholm den 20 april och får tävla om titeln ”Sveriges smartaste 15-åring”.

För oss på Mikael Elias Gymnasium är det viktigt att lyfta fram kunskap och lärande på ett lustfyllt sätt. Vi vill inspirera och utmana.
I delfinalen kommer de tävlande att ställas inför en fråga/dilemma och några klurigheter.

Datum: 21 januari
Tid: Mellan kl. 11-14, kontakta respektive skola för exakt tid
Plats: Mikael Elias Gymnasium i Eskilstuna, Falun, Göteborg, Karlskrona, Lund, Malmö, Norrköping, Sollentuna, Stockholm och Sundsvall.

Om tävlingen
Tävlingen består av fyra delar. I del ett gällde det att svara rätt på tre kvalfrågor för att erhålla en kod. Koden användes för att logga in på del två, som bestod av sex frågor som  skulle besvaras på tid. De som gick vidare till den tredje delen blir nu inbjudna till närmaste Mikael Elias Gymnasium där de får delta i ytterligare ett tävlingsmoment. De kan då bli en av de finalister som kommer att tävla om titeln ”Sveriges smartaste 15-åring” i Stockholm den 20 april.

Den som vinner deltävling tre får ett diplom som smartaste 15-åringen på sin ort, en hoodie och en resa till Stockholm och finalen. Vinner man sedan titeln Sveriges smartaste 15-åring i Stockholm får man dessutom en iPad.

Mikael Elias Gymnasium är en skola för elever som har siktet inställt på en högre universitetsutbildning och redan nu vill satsa. Det unika med oss är vår höga ambition att inspirera och utmana våra elever - till både bra kunskapsinhämtning och de betyg som krävs för högre utbildningar.

För mer information kontakta:
Eskilstuna, Michael Kjellemar, 076-803 99 15, michael.kjellemar@teoretiska.se

Göteborg, Sandra Stene, 0768-35 13 14, sandra.stene@teoretiska.se
Karlskrona, Yvonne Strandh, 0455-446 40, yvonne.strandh@teoretiska.se
Lund, Camilla Lindkvist, 0706-22 17 59, camilla.lindkvist@teoretiska.se
Malmö, Marion Schöttelndrerier, 0709-53 20 90, marion.schottelndreier@teoretiska.se
Norrköping, Ingo Alander, 011-15 83 83, ingo.alander@teoretiska.se
Sollentuna, Jennie Lood, 08-58575580, jennie.lood@teoretiska.se
Stockholm, Marie Mether, 08 610 3220, marie.mether@teoretiska.se
Sundsvall, Linda Fisher, 060-13 88 91, linda.fisher@teoretiska.se

Mikael Elias Gymnasium är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se.

Taggar:

För dig som vill vidare. Mycket vidare.