Första Svanenmärkta biltvätten i Örebro

Tage Rejmes i Örebro Bil AB är först i Örebro med att klara Svanens tuffa krav för biltvättar . Jämfört med tvätt på gatan renas utsläppen med 90 % i en Svanenmärkt biltvätt. Så nu kan Örebroarna göra bra val för hälsa och miljö när de vill fixa bilen vårfin.

Svanens krav innebär bland annat att giftiga tungmetaller skiljs bort från avloppsvattnet istället för att de rinner ut i mark och sjö och leder till  miljöproblem. Tvättar man för hand så riskerar man få tungmetaller och partiklar på hud och ner i luftrören.

-Tänk på sommarens badsjö och din egen hälsa, tvätta inte bilen hemma på tomten ellerpå gatan utan välj en Svanenmärkt biltvätt, säger Anna Sundbaum, ansvarig för biltvättar på Svanen.

Tage Rejmes har byggt en tvättanläggning på Bettorpsgatan i Örebro och under året beräknas 20 000 bilar köra genom tvättunneln, som är öppen dygnet runt.

- Svanen är för konsumenter ett välkänt märke som inger förtroende så vi är väldigt glada att vi nu har ytterligare en biltvätt på Tage Rejmes som klarar Svanens krav. Det här innebär även att vår interna tvätt,  som öppnat upp i april efter en omfattande ombyggnad, även blir Svanenmärkt,  säger Johan Pajula som arbetar på Tage Rejmes i Örebro.

Tage Rejmes koncern har Svanenmärkta tvättar i Linköping, Mjölby, Norrköping och Örebro. I samband med att det nu till helgen 26-27 april är Stora Biltvättarhelgen så erbjuder Tage Rejmes i Örebro 50 % rabatt för kunder med Volvokort.

För kommentarer:

Anna Sundbaum, biltvättsansvarig på Svanen, 070- 719 04 93.

Johan Pajula, bildelsansvarig, Tage Rejmes i Örebro, 0709- 30 17 70.

Läs mer om Tage Rejmes i Örebro här:

Läs mer om Stora Biltvättarhelgen, som arrangeras av Svenskt Vatten/Mitt vatten.