Miljöpartiet deltar i förskolemanifestation i Solna

Mehmet Kaplan, gruppledare för Miljöpartiet i riksdagen, och Susanne Nordling, gruppledare för Miljöpartiet i Solna, deltar idag (fredag 26/4) i en manifestation mot nedskärningar inom förskolan.

Manifestationen arrangeras av nätverket för föräldraråd i Solna. Miljöpartiet stödjer nätverkets krav på att fler högskoleutbildade förskolelärare anställs, att barngrupperna ska bli mindre och att nedskärningarna inom barnomsorgen ska upphöra. Manifestationen inleds kl 16 i Skytteholmsparken och går därefter till Stadshuset i Solna.

- De växande barngrupperna är ett resultat av alliansens besparingar. En rik kommun som Solna ska satsa mer på barnomsorgen, inte mindre, säger Susanne Nordling, gruppledare för Miljöpartiet i Solna.

- Det är helt fel att tro att man kan spara pengar genom att skära ner på förskolan. Om vi inte kan ge våra barn en trygg uppväxtmiljö så får vi betala ett mycket högre pris senare, säger Mehmet Kaplan, gruppledare för Miljöpartiet i riksdagen.

Kontakt:

Susanne Nordling, gruppledare för Miljöpartiet i Solna, 070 210 15 55