MP på väg mot 250 000 - redan uppe i 1 procent av samtalen

Miljöpartiets har antagit ett mål om att partiet ska samtala med 250 000 människor om grön politik innan valet 2014. Under de första veckorna av inrapportering har 1 procent av målet redan uppfyllts och drygt 2500 samtal har rapporterats in av partiets politiker och medlemmar.

- Det är över all förväntan att det gått så här fort. Jag hade hoppats att vi skulle nå 1000-strecket de här första veckorna men istället möttes jag av drygt 2500 samtal när jag loggade in, säger Anders Wallner, partisekreterare och kampanjansvarig.

I mitten av februari fick partiets riksdagsgrupp börja testa den sida som medlemmarna använder för att rapportera in sitt deltagande i kampanjen. Efter att ha testkört sidan i ett par veckor släpptes partiets avdelningar in på sidan och morgonen efter hade antalet samtal redan nått upp till 1 procent av kampanjens totala mål.

Samtalen som rapporterats in är allt från seminarier och rundabordssamtal till middagsbjudningar med politiska teman och spontana samtal i vardagen om grön politik.

- Vi förnyar det politiska samtalet. Det finns uppenbarligen en stor nyfikenhet bland allmänheten för grön politik och många vill bidra med sina idéer, säger Anders Wallner.

För vidare information:
Anders Wallner 070-215 43 32