Stina Bergström (MP) stolt över Ojnarebeskedet: ”Viktigt beslut för framtiden”

Idag har regeringen beslutat att hela området kring Bästeträsk på norra Gotland ska bli ett Natura2000-område. Det innebär att Ojnareskogen skyddas. Att skydda Ojnareskogen är en fråga som Miljöpartiet drivit i många år. Miljöpartiets miljöpolitiska talesperson, Stina Bergström, är stolt över regeringens beslut.

- Jag är mycket glad och stolt över att Regeringen idag fattat detta beslut som är både klokt och viktigt för framtiden, säger Stina Bergström (MP), riksdagsledamot och miljöpolitisk talesperson.

Ojnareskogens framtid har debatterats flitigt i tio års tid och är en viktig fråga för den svenska miljörörelsen. Stina Bergström är tacksam över miljörörelsens insats.

- Det är ett beslut som väcker hopp för alla de som kämpar för att skydda värdefulla naturområden i hela landet. Miljörörelsen har gjort en stor insats i den här frågan och det är bra att vi har en klimat- och miljöminister som prioriterar miljön och en hållbar framtid högst, säger Stina Bergström (MP).

Kontakt:

Stina Bergström, 070 332 51 57