Miltronic anställer säljare med expertis inom automation

Tomas Eriksson, som har en bakgrund som elingenjör, blir ny Key Account Manager på Miltronic. Tjänsten tillträddes i maj och Tomas Eriksson kommer att jobba som säljare och ansvara för företagets befintliga kundrelationer på västkusten.

Miltronic, som förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel och elkomponenter, erbjuder ett utbud bestående av närmare 35 000 artiklar. Det breda produktutbudet ställer höga krav på medarbetarnas kunskap och nu utvidgar Miltronic sin tekniska kompetens ytterligare. Tomas Eriksson, 54 år, värvas som Key Account Manager och tjänsten som utgår från Stenungsund omfattar i stort sett hela Västsverige.

Tomas Eriksson har en god inblick i automationsbranschen och ett brett kontaktnät inom både industri och entreprenad. Han kommer senast från ABB där han jobbade som försäljningsingenjör av lågspänningsprodukter.

– Självklart är det viktigt att skapa nya kundrelationer men också att värna om de befintliga. Jag värdesätter personliga och långsiktiga relationer och ser fram emot att få insikt i kundernas verksamhet för att kunna identifiera deras behov, säger Tomas Eriksson.

Tomas Eriksson och hans fru bor i Lilla Edet, fem mil norr om Göteborg. På vintern åker de skidor, både på längden och utför och till sommaren blir det en hel del utflykter med båten.

Högupplöst bild på Tomas Eriksson finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta elin.ostblom@inmema.com.

Lapp Group är en global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, egen produktion och 40 säljbolag över hela världen.
Företaget har 2 800 anställda.
För mer information besök:
www.miltronic.se och www.lappgroup.com