Miltronic bygger ut sin kundservice med chattfunktion

Under det senare året har automationsleverantören Miltronic satsat på att digitalisera sin verksamhet. Bolaget har bland annat jobbat aktivt med sökmotoroptimering och att öka dialogen med intressenter i sociala medier är en del av företagets marknads- och säljstrategi. Senare under 2015 går Miltronic live med sin nya onlinekatalog men redan nu utökar bolaget sin kundservice med en webbchatt för inkommande ärenden.

Här kan du läsa pressmeddelandet i sin helhet:

Högupplösta bilder finns bifogade. För mer information vänligen kontakta:  elin.ostblom@inmema.com

Om oss

Om MiltronicMiltronic förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel, specialkabel, kabeltillbehör, elkomponenter, kapslingar och automationsprodukter med hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning. Företaget startades 1965 och är idag ett helägt dotterbolag till Lapp Group och är koncernens försäljningsbolag på den svenska och danska marknaden. Miltronics huvudkontor ligger i Nyköping, där även lager, logistikcenter och resurser för kundanpassad tillverkning finns. Vid produktionsanläggningen i Hultsfred spiraliseras kabel. Ett lokalkontor för den danska marknaden finns i Greve, söder om Köpenhamn. Miltronic omsätter 287 MKR och har 90 anställda. Lapp GroupLapp Group är en global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, egen produktion och 41 säljbolag över hela världen. Företaget har 3 200 anställda.