Miltronics etikettmärkning vid omspolning av kabel UL-certifierad – Underlättar för företag som exporterar maskiner till USA

Automationsleverantören Miltronic är numera certifierad enligt standarden "Processed and Respooled wire”. Certifieringen, som delas ut av Underwriters Laboratories (UL), intygar att Miltronics dokumentations- och märkningsrutiner vid kapning och omspolning av certifierad kabel uppfyller kravet på full spårbarhet.

Högupplöst bild finns bifogad. För frågor kring bilder kontakta Viktoria Sundin, Inmema PR, på 073-660 81 76 eller  viktoria.sundin@inmema.com

Här kan du läsa pressmeddelandet i sin helhet:

Om oss

Om MiltronicMiltronic förenar ett av marknadens bredaste sortiment av kabel, specialkabel, kabeltillbehör, elkomponenter, kapslingar och automationsprodukter med hög teknisk kompetens och kvalificerad rådgivning. Företaget startades 1965 och är idag ett helägt dotterbolag till Lapp Group och är koncernens försäljningsbolag på den svenska och danska marknaden. Miltronics huvudkontor ligger i Nyköping, där även lager, logistikcenter och resurser för kundanpassad tillverkning finns. Vid produktionsanläggningen i Hultsfred spiraliseras kabel. Ett lokalkontor för den danska marknaden finns i Greve, söder om Köpenhamn. Miltronic omsätter 287 MKR och har 90 anställda. Lapp GroupLapp Group är en global koncern med stor forsknings- och utvecklingsverksamhet, egen produktion och 41 säljbolag över hela världen. Företaget har 3 200 anställda.