Finländska A.S.Helsingö levererar högklassig inhemsk design - utan den höga prislappen

Finländska företaget A.S.Helsingö omdanar köksmarknaden. Det sker genom att kombinera IKEA:s skåpstommar med företagets högklassiga inhemska dörrar och beslag. Produkterna beställs via nätbutiken och kunden kan även bekanta sig med dem på förhand på företagets showroom. Individuell rådgivning och stöd erbjuds för att fullända köpupplevelsen.

Unikt formgivna möbler kommer med en hög prislapp som få har råd med i Finland idag. Lika få är det som exakt hittar vad de vill ha i det opersonliga utbudet av färdigmonterade möbler. A.S.Helsingö är ett inhemskt designföretag som säljer högklassiga dörrar och beslag lämpade för IKEA:s skåpstommar. På så sätt skapas högklassiga kök, garderober och skänkar i en helt ny och förmånlig prisklass – och med en personlig touch och känsla.

”Vi vill göra kvalitet och äkta material tillgängliga för var och en. Till priset av ett standardkök kan man nu skapa sig ett individuellt kök som reflekterar den egna personligheten och som andas evig söndagskänsla,” berättar Anssi Jokinen, A.S.Helsingös medgrundare.

Ekvationen är enkel men unik: IKEA:s prisvärda stommar får en helt ny framtoning då de kompletteras med A.S.Helsingös omsorgsfullt formgivna, finländska dörrar och beslag. Produkterna tillverkas i enlighet med traditionell snickarkonst i Insjöfinland. Mässing- och kopparbeslagen poleras för hand. Detta resulterar i såväl personliga kök som högkvalitativa garderober och skänkar.

”Vi gör högklassig design tillgänglig för alla plånböcker, genom att göra saker på ett nytt sätt och utnyttja de möjligheter digitaliseringen ger oss. Vi erbjuder var och en chansen skapa sig ett personligt designat hem till ett rimligt pris.” förklarar Sebastian Schauman, A.S.Helsingös medgrundare.

A.S.Helsingös produkter beställs från helsingo.com -nätbutiken. Sidan erbjuder personlig rådgivning för montering av såväl köksskåp som övriga skåp. A.S.Helsingös första showroom öppnar i slutet av 2016 i Helsingfors centrum som ett komplement till nätbutiken. Företaget har ambitionen att öppna fler showrooms utomlands i IKEA:s fotspår.

Tilläggsinformation:

Sebastian Schauman, verkställande direktör, +358 50 5873 588

Anssi Jokinen, operativ chef, +358 400 846 070

Bekanta dig med A.S. Helsingös utbud: www.helsingo.com

Instagram:https://www.instagram.com/a.s.helsingo/

Facebook: https://www.facebook.com/A.S.Helsingo/

A.S.Helsingö

A.S.Helsingös mission är att göra personliga och högklassiga kök, garderober och skänkar tillgängliga för allt fler konsumenter. Möbler formgivna av A.S.Helsingö är rimliga i pris eftersom IKEA:s skåpstommar fungerar som bas i möblerna. Företagets högklassiga dörrar och beslag formges och tillverkas i Finland Därtill går det att beställa bänkskivor, kranar och diskhoar via nätbutiken helsingo.com. Företaget erbjuder individuell betjäning både via digitala kanaler och fysiska showrooms för att uppnå det bästa slutresultatet för kunden.

Taggar: