Matkahuolto utökade sina Pakettjänster på Åland

Matkahuoltos Pakettjänster fungerar nu också med en egen ombudsman på Åland. Matkahuolto transporterar paketen till Åland, vid behov fram till mottagarens hem, till ett ännu förmånligare pris.

Matkahuolto har förnyat sina Pakettjänster på Åland, där Matkahuolto nu för första gången på 75 år har en egen ombudsman. Tack vare de nya tjänsteprodukterna och en verksamhetsmodell som baseras på Matkahuolto ombudsman är priserna för tjänster på Åland numera verkligt konkurrenskraftiga. Som ombudsman för Matkahuolto fungerar Transmar Ab, Vikingagränd 6, 22100 Mariehamn, tel (018) 27 011.

Det finns två nya tjänstalternativ:
- Busspaket till Åland som mottagaren hämtar hos Matkahuoltos ombudsman i Mariehamn.
- Distributionspaket till Åland som levereras till mottagaren.

Till exempel ett Ålandspaket som väger 2 kilogram kostar 8,87 euro. Å andra sidan är priset för ett Ålands distributionspaket som väger 10 kilogram och som levereras ända fram till kunden 16,18 euro. I båda tjänsterna betalas försändelsen alltid av avsändaren. Till båda tjänsterna kan anslutas ett bussförskott. Vid sidan av mindre försändelser transporterar Matkahuolto också pallfrakt till Åland. Dessutom kan man också snabbt och förmånligt via Matkahuolto skicka paket från Åland till fastlandet.

Matkahuolto tror att distans- och näthandeln kommer att öka betydligt i framtiden då konsumenterna letar efter allt kostnadseffektivare köp- och anskaffningskanaler. Därför är Matkahuoltos målsättning att erbjuda ännu bättre tjänster också till företag inom distans- och näthandeln. För många av dessa företag är Åland ett mycket viktigt område.

Vid sidan av Pakettjänsterna har Matkahuolto inom Finland också kraftigt utvecklat sina internationella tjänster och utvidgade förra gången sin affärsverksamhet i september 2008 då den inledde samarbete med Posten i Sverige. Mer information om Matkahuoltos Pakettjänster och priser finns på Matkahuoltos webbsidor: http://www.matkahuolto.fi/sv/pakettjanster