Minpension.se är återigen nominerad till Sveriges bästa webbplats

Pensionsportalen Minpension.se är ännu en gång nominerad av Web Service Award till Sveriges bästa webbplats i kategorin information och service.

Nomineringen baserar sig på Web Service Awards (WSA) webbplatsundersökningar under 2015 med svar från över 155 000 besökare.

Pensionsportalen Minpension.se har sedan starten 2004 kontinuerligt utvecklats utifrån användarnas åsikter och förbättringsförslag. Många av dessa har fångats i den årliga WSI-undersökningen.

-   Eftersom det är användarnas synpunkter som ligger till grund för nomineringen är det mycket hedrande att återigen ha blivit nominerade till Web Service Award, säger Johan Hellman, vice vd på Minpension.se.

Sedan år 2000 har WSA undersökt olika webbplatser för att hitta dem som svenskarna är mest nöjda med.

I kategorin information och service tävlar Minpension.se i år tillsammans med JM, Länsförsäkringar och Agria. Utmärkelsen delas ut på WSA-galan på Nalen i Stockholm den 27 januari 2016.

För kommentarer och mer information, kontakta

Johan Hellman, vice vd, 08-522 785 47 alternativt 072-518 85 47
Maria Eklund, pressansvarig, 08-522 785 42 alternativt 070-555 83 80

Pressrum: https://www.minpension.se/press
Presstjänsten i sociala medier: https://www.facebook.com/minpension och https://www.twitter.com/minpension
Kontorsväxel: 08-522 785 40
Postadress: Min Pension i Sverige AB, Box 24043, 104 50 STOCKHOLM
Besöksadress: Karlavägen 108, plan 6 i Stockholm

Om Minpension.se

Minpension.se ger individuell, enkel och samlad pensionsinformation till alla som tjänar in till pension i Sverige. Minpension.se lanserades 2004 och är ett samarbete mellan staten och pensionsbolagen och är ett dotterbolag till Svensk Försäkring. Tillsammans ger vi dig en samlad bild av din intjänade pension samt möjlighet att göra individuella pensionsprognoser. Tjänsten nås direkt på www.minpension.se och på försäkringsbolags och bankers internetkontor samt via Pensionsmyndighetens hemsida. Minpension.se har drygt 2,5 miljoner registrerade användare.

Taggar:

Om oss

På pensionsportalen Minpension.se kan alla som har tjänat in till pension i Sverige logga in och se hela sin pension och göra pensionsprognoser. Verksamheten drivs och finansieras till hälften av staten, till hälften av pensionsbolagen. Det gör Minpension.se till en neutral och oberoende webbportal som är kostnadsfri för användaren. Minpension.se finns både som egen webbplats och som integrerad webb hos andra aktörer, till exempel på Pensionsmyndighetens inloggade sidor och på pensionsbolagens internetkontor.