Aktieägarna i Mindmancer AB (publ) kallas härmed till extra bolagsstämma

Report this content

Göteborg — Mindmancer AB (Nasdaq OMX First North: MIND) kallar aktieägare till extra bolagsstämma torsdagen den 27 juli 2017 kl. 15.00 på Lindholmspiren 7, (våning 7, Konferensrum Blenda View) i Göteborg. Entrén öppnas kl. 14.00.

ANMÄLAN

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman ska:

(i) vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken på avstämningsdagen som är onsdagen den 21 juli 2017; samt

(ii) senast onsdagen den 21 juli 2017 ha anmält sitt deltagande och eventuellt biträde till bolaget; antingen skriftligen till Mindmancer AB (publ), ”Bolagsstämma”, Lindholmspiren 7, 417 56 Göteborg, eller via e-post till bolagsstamma@mindmancer.se, helst före klockan 18.00.

Vid anmälan ska uppges fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid samt, i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare, ombud och biträden. Antalet biträden får högst vara två. För att underlätta inpasseringen vid bolagsstämman bör anmälan, i förekommande fall, åtföljas av fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar.

Personuppgifter som hämtas från den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken, anmälan och deltagande vid bolagsstämman samt uppgifter om ställföreträdare, ombud och biträden kommer att användas för registrering, upprättande av röstlängd för bolagsstämman samt, i förekommande fall, bolagsstämmoprotokoll.

FÖRVALTARREGISTRERADE AKTIER

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier genom bank eller annan förvaltare måste, för att äga rätt att delta i bolagsstämman, genom förvaltaren begära att tillfälligt införas i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken. Aktieägaren måste underrätta förvaltaren härom i god tid före onsdagen den 21 juli 2017, då sådan införing ska vara verkställd.

OMBUD

Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda skriftlig av aktieägaren undertecknad och daterad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis bifogas eller om sådan handling inte finns, motsvarande behörighetshandling. Fullmaktsformulär för aktieägare som önskar delta i stämman genom ombud finns på bolagets hemsida www.mindmancer.se. Fullmakten i original ska även uppvisas på stämman.

FÖRSLAG TILL DAGORDNING

1. 1.  Val av ordförande vid stämman

2. 2.  Upprättande och godkännande av röstlängd

3. 3.  Godkännande av förslaget till dagordning

4. 4.  Val av en eller flera protokolljusterare

5. 5.  Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad

1. 6.  Framläggande av huvudägarnas och styrelsens förslag till beslut

2. 7.  Beslut angående
    1. a.                     Beslut om ny bolagsordning/ändring av firma

2. b.                    Beslut om bemyndigande avseende Bolagsverkets formframställan

3. 8.  Bolagsstämmans avslutande.

FÖRSLAG TILL BESLUT

Chalmers Innovation Seed Fund AB genom Håkan Krook, Stiftelsen Chalmers tekniska högskola genom Fredrik Sanell och Almi Invest AB genom Mats Enegren samt styrelsen i Mindmancer AB (publ), har lämnat följande förslag till beslut avseende punkterna 1 och 7 ovan.

Punkt 1. Val av ordförande vid stämman

Till ordförande vid extra bolagsstämman föreslås Lennart Svantesson.

Punkt 7a. Beslut om ny bolagsordning

Huvudägarna och styrelsen föreslår att bolagsstämman beslutar om ändring i bolagsordningens första paragraf, varigenom den erhåller följande lydelse:

§1 Firma Bolagets firma är Irisity AB (publ). Bolaget är publikt (publ).

Punkt 7b. Beslut om bemyndigande avseende Bolagsverkets formframställan

Styrelsen och huvudägarna i Bolaget föreslår att stämman bemyndigar styrelsen eller den styrelsen utser, att vidta de smärre förändringar i besluten på stämman som kan visa sig erforderligt för registrering hos Bolagsverket.

AKTIEÄGARES RÄTT ATT BEGÄRA UPPLYSNINGAR

Enligt 7 kap. 32 § aktiebolagslagen ska styrelsen och den verkställande direktören, om någon aktieägare begär det och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget, vid bolagsstämman lämna upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen och förhållanden som kan inverka på bedömningen av bolagets ekonomiska situation.

HANDLINGAR

Kallelse har offentliggjorts genom pressmeddelande och finns tillgänglig på Bolagets hemsida samt i Post- och Inrikes Tidningar. Annonsering har även skett i Dagens Industri. Kallelse och de handlingar som hålls tillgängliga inför extra bolagsstämma skickas kostnadsfritt till de aktieägare som begär det. Kallelse och handlingar kommer att hållas tillgängliga senast två veckor före stämman på Bolagets huvudkontor samt på Bolagets hemsida www.mindmancer.se

Göteborg i juni 2017

Mindmancer AB (publ)

Kallelse finns tillgänglig  http://blog.mindmancer.com/sv

För ytterligare information:

Mindmancer AB (publ)

Marcus Bäcklund, VD

Telefon: +46 733 80 17 80
marcus@mindmancer.se

Erik Stenberg, CFO

Telefon: +46 761 74 05 92
erik@mindmancer.se

Marcus Bäcklund
marcus@mindmancer.se

Mindmancer AB (publ) utvecklar och levererar intelligent bevakningsteknologi. Våra patenterade videoanalysalgoritmer är optimerade för att detektera mänsklig aktivitet. Vi arbetar med självlärande system och artificiell intelligens ursprungligen baserad på forskning vid Chalmers tekniska högskola i Göteborg. I samarbete med ledande internationella larmcentralsnätverk, skräddarsyr Mindmancer bevakningen att förebygga skadegörelse, intrång, stöld och brand samt att skapa trygghet i allt från skolor till nattillsyn i hemmet. Vi levererar intelligent kamerabevakning som en tjänst, Security as a Service (SaaS) med aktiv bevakning dygnet runt, där vi garanterar att väktare endast skickas vid verifierade intrång.

Certified Advisor: Remium Nordic AB • +46 8 454 32 00 • www.remium.se