Mindmancer vinner upphandling i Växjö

Report this content

Växjö kommun har upphandlat intelligent kamerabevakning och valet föll på Mindmancer. Beställningen gäller i första steget för områdesbevakare med option för utökning.

Växjö var en av de första kommuner Mindmancer besökte i början av sin historia. Integritetsskyddande algoritmer var då något helt nytt och oprövat och bolaget var ungt. Idag bevakar Mindmancer flest skolor i Sverige med patenterade tekniker för integritetsskydd, larmhantering och intelligensen i systemet.

Varför väljer Växjö kommun att satsa på intelligent kamerabevakning?
– Vi ser behovet av att inte bara filma utan att med hjälp av intelligent videoanalys faktiskt kunna vidta åtgärder i realtid samt att kunna minska falsklarm med onödiga kostnader för väktarutryckningar, säger Per Gunnarsson projektledare på Växjö kommun.

– Vi kommer hjälpa Växjö spara mycket pengar med vår kunskap inom intelligent kamerabevakning. Bäst pris per bevakad kvadratmeter med ett system som inte stängs av i dåligt väder blir en bra totalaffär för kunden, säger David Giaina säljchef på Mindmancer AB.

– För flera år sedan när jag träffade Växjö för första gången fick googlingen av ”intelligent kamerabevakning” nära noll träffar och kamerainspelning var vad som efterfrågades. Jag vet vilken skillnad intelligent kamerabevakning gör så när nu Växjö, Europas grönaste stad, valt oss så är det en personlig milstolpe, avslutar Johnny Berlic.

Johnny Berlic, VD Mindmancer
Email: johnny.berlic@mindmancer.se
www.mindmancer.se

Du som kund är unik. Du har dina erfarenheter, dina villkor, dina behov. Med spetskompetens inom utveckling och säkerhet är vårt syfte att leverera bevakningen som passar just dig – vare sig det handlar om stöldbegärlig egendom, skadegörelse eller skolbarn.

Hos oss går innovation och integritet hand i hand. Vi på Mindmancer utvecklar aktivt intelligent kamerabevakning och samarbetet med våra partners resulterar i heltäckande säkerhetslösningar.

Vi på Mindmancer levererar en tryggare vardag.

---

Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: 46 8 454 32 00 eller www.remium.se.

Taggar:

Växjö upphandlar intelligent kamerabevakning från Mindmancer

Citat

Per Gunnarsson projektledare på Växjö kommun