Minesto News Update 16 mars 2018

• Minesto uppmärksammat i det brittiska parlamentet
  • Ledig tjänst: Control System Engineer
  • Martin Edlund talare på branschkonferens tillsammans med Wales finansminister och EUs Felix Leinemann
  • Boj för mikronätssystem färdigställd

Minesto uppmärksammat i det brittiska parlamentet

Albert Owen, parlamentsledamot för Anglesey, Wales lyfte fram Minesto och bolagets engagemang i Anglesey i det brittiska underhuset (House of Commons) tidigare i veckan. Läs mer här.

Ledig tjänst: Control System Engineer

Till vårt team i Göteborg söker vi en erfaren ingenjör som vill följa med på vår resa för att bygga en mer hållbar framtid. Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar design och programmering av sofistikerade kontrollsystem till Minestos unika Deep Green-teknologi. Sista ansökningsdag är 28 mars. Läs mer om tjänsten och ansökan här.

Mark Drake, Cabinet Secretary for Finance i Wales (motsvarande Sveriges finansminister) och Felix Leinemann, enhetschef på Europakommissionens generaldirektorat för havsfrågor är huvudtalare på branschorganisationens Marine Energy Wales årliga konferens, där även Minestos VD Martin Edlund är inbjuden som talare. Läs mer här.

Boj för mikronätssystem färdigställd

Malin Group har slutfört tillverkningen av den boj i vilken ett mikronätssystem (micro grid system) ska sitta och som kommer att utgöra en viktig del i testningen och driften av Minesto första Deep Green-system DG500 som ska installeras i Holyhead Deep, Wales. Läs mer här.

Du får det här nyhetsbrevet då du har anmält dig som prenumerant av pressmeddelanden från Minesto.