Sista dag för handel med BTU den 19 mars 2018

Företrädesemissionen av units i Minesto AB som avslutades i februari 2018 är nu registrerad hos Bolagsverket. Sista dag för handel med MINEST BTU (betald tecknad unit) är den 19 mars 2018. De nya aktierna och teckningsoptionerna av serie TO 2 beräknas vara omvandlade senast den 23 mars 2018, varefter de levereras till depåer och VP-konton. Första dag för handel med TO 2 är den 26 mars 2018.

Efter företrädesemissionen uppgår aktiekapitalet i Minesto AB till 4 992 005,50 SEK fördelat på 99 840 110 aktier, vardera med ett kvotvärde om 0,05 SEK.

Teckningskurs och teckningsperiod för teckningsoption av serie TO 2

En (1) teckningsoption ger rätt att teckna en (1) ny aktie i Minesto AB till en teckningskurs om 7,00 kronor per aktie under perioden 11 januari till och med 8 februari 2019. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO 2 tillförs bolaget cirka 45,3 MSEK före emissionskostnader.

Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna TO 2 kommer aktiekapitalet i Minesto AB att uppgå till 5 315 754,75 SEK, fördelat på 106 315 095 aktier, vardera med ett kvotvärde om 0,05 SEK.

Rådgivare

Under företrädesemissionen har Stockholm Corporate Finance AB varit bolagets finansiella rådgivare. MAQS Advokatbyrå har varit juridisk rådgivare.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Minesto AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s förordning nr 596/2014 om marknadsmissbruk (MAR). Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 16 mars 2018 kl. 13:00 CET.

Minesto grundades år 2007 och har kontor i Göteborg, Holyhead, Wales och Portaferry, Nordirland. Minestos huvudägare är BGA Invest och Midroc New Technology. Bolagets aktie (MINEST) är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Bilder och övrigt pressmaterial kan laddas ned via bit.ly/minestomedia.