”All time high” – rekordsiffror för minpension.se

Besökssiffrorna för det första kvartalet 2012 är rekordstora. Cirka 60 procent fler besökte minpension.se för att få en överblick av sin pension.

Diskussionen om att vi måste arbeta längre för att uppnå samma pension som tidigare generationer, har under årets första kvartal ökat pensionsspararnas intresse av att kostnadsfritt få en helhetsbild av pensionen på minpension.se.

-          Pensionen var ett hett samtalsämne i början av året och diskuterades på både arbetsplatser och i media, säger Anders Lundström. Det har gett ett starkt avtryck i statistiken och det första kvartalet i år har varit det bästa sedan starten av minpension.se om vi tittar på antalet inloggningar och prognoser. Även antalet användare är historiskt bra och vi får gå tillbaka ända till 2004/2005 för att hitta motsvarande siffror.

Siffrorna i kvartalsrapporten visar ett ökat intresse för pensioner och pensionsportalen. Under årets första kvartal gjordes nästan en halv miljon fler inloggningar till minpension.se jämfört med samma period förra året. Den 31 mars var antalet registrerade användare på minpension.se 1 575 600.

Cenneth Eriksson, 08-522 785 45 eller 070-346 46 79

Om minpension.se