Årets försäkringsprofil: Min Pensions vd Anders Lundström

Insurance Awards har tilldelat Anders Lundström det nyinstiftade hederspriset Årets försäkringsprofil. Vid en gala på Nalen, arrangerad av Risk & Försäkring, mottog Anders utmärkelsen som går till en person i försäkringsbranschen som har utmärkt sig genom sitt arbete.

Juryns motivering:

”2011 var det stora genombrottsåret för minpension.se, då nästan alla stora pensionsaktörer anslöt sig till minpension.se och flera av dem började distribuera tjänsten via sin egen hemsida. Anders Lundström har förhandlat med alla aktörer för att få dem att samla all pensionsinformation på ett ställe. Anders Lundström håller på att förverkliga regeringens mål om att skapa en tillförlitlig och samlad pensionsinformation som är lätt tillgänglig.”

-       Självklart är det hedrande att få utmärkelsen och jag ser det som ett kvitto på att vi lyckats bra med vårt uppdrag. Men det som ofta glöms ofta bort är att utan ett starkt stöd från pensionsbolag och andra intressenter hade vi aldrig lyckats med uppdraget. Jag hoppas därför att de känner sig delaktiga i den här utmärkelsen, kommenterar Anders Lundström utmärkelsen.

Om minpension.se

Pressrum: https://www.minpension.se/OmOss/Press.aspx
Presstjänsten i sociala medier: https://www.facebook.com/minpension och https://www.facebook.com/twitter/
Kontorsväxel:
Postadress: Min Pension i Sverige AB, Box 24043, 104 50 STOCKHOLM