Rapport från extra ordinarie bolagsstämma i Svenska Capital Oil den 13 april 2012

Vid dagens extra ordinarie bolagsstämman i Svenska Capital Oil AB beslöt de närvarande aktieägarna enhälligt att ändra bolagets firma till Misen Energy AB (publ.) från Svenska Capital Oil AB (publ.):

Namnändringen motiveras av att det nya namnet bättre stämmer överens med bolagets ändrade verksamhetsinriktning efter förvärvet av Misen Enterprises AB. Bolagets verksamhet inriktas via delägande i ett nytt Joint Activity i Ukraina på gasutvinning från den tidigare verksamheten inriktad på oljeprospektering.

Namnändringen var enda beslutspunkten på dagordningen för den extra bolagsstämman.

Stämman hölls på advokatfirman Baker & McKenzies kontor i Stockholm och besöktes av totalt 12 personer varav 5 röstberättigade aktieägare, vilka tillsammans representerade drygt 59 procent av aktier och röster i bolaget.

Leif Larsson, VD

e-post leif@capitaloil.se

Capital Oil är ett svenskt oljeprospekterings- och produktionsbolag med verksamhet i Ukraina. Capital Oil grundades 2004 och aktien handlas sedan 12 juni 2007 på NasdaqOMX First North.

Genom förvärvet av Misen Enterprises AB, med dess ukrainska dotterbolag Kapatygaz, erhöll Svenska Capital Oil AB 2011 rättigheterna till 50,01 % av avkastningen från ett gasutvinningsprojekt i Ukraina som kommer att tillföra Capital Oil betydande gastillgångar. Detta förvärv betalades genom nyemission av aktier.

Rättigheterna till gasutvinning erhålls genom ett produktionssamarbete i ett s.k. Joint Activity Agreement (”Partneravtal”) mellan Capital Oils helägda dotterbolag Misen Enterprises AB, Karpatygaz och Ukrgazvydobyvannya, den största producenten av naturgas i Ukraina, dotterbolag till statliga Naftogaz Ukraine. Värdet av dessa tillgångar har värderats av PriceWaterhouseCoopers i Ukraina och bedöms avsevärt överstiga likviden för Misen.

Capital Oil har sitt säte i Göteborg och aktien handlas på First North under beteckningen COIL. Bolagets Certified Adviser på Nasdaq OMX First North är Thenberg & Kinde Fondkommision AB.

Taggar: