Missing People Sweden har mottagit 2 miljoner kronor i stöd av Svenska PostKodLotteriet!

Missing People Sweden tilldelas 2 miljoner kronor av PostkodLotteriet via PostkodStiftelsen för ett 2-års projekt med start i januari 2015. Projektet syftar till att stärka föreningen genom att dels rekrytera en verksamhetschef och dels bygga upp ett bemannat kansli som leds av
verksamhetschefen.

"Det här betyder väldigt mycket för organisationen, vår verksamhet och utveckling. När vi är igenom med projektet kommer de lokala ledningsgrupperna att uppleva ett större stöd och arbetsgrupperna har blivit avlastade med administrativa sysslorna av kansliet. Möjligheten att rekrytera en verksamhetschef har stått högt på vår önskelista och nu är det en realitet” säger Helena Svärd, ordförande i MPS och fortsätter. ”För PostKodLotteriet är det viktigt att resultatet av det här projektet leder till att vi ’står på våra egna ben’ och vi är mycket glada över det förtroende som de visar för MPS."

Stödet är öronmärkt för projektet och dess mål vilket betyder att behovet av sponsring och gåvor till den operativa verksamheten kvarstår oförminskat.

Svenska PostkodLotteriet får sina intäkter från lottförsäljning och ger hela vinsten till ideella ändamål. Över en miljon svenskar deltar i Lotteriet som sedan 2005 har delat ut 4,9 miljarder till de organisationer som Lotteriet stödjer.

Vill du veta mer?
Kontakta vår ordförande Helena Svärd, telefon 070 727 60 50 eller projektledaren Jan Akalla telefon 070 836 42 13.

Mail press@missingpeople.se

Missing People Sweden är en ideell organisation som publicerar efterlysningar samt samordnar och genomför skallgångar av försvunna personer i Sverige. Vi har ett nära samarbete med anhöriga och Polisen och tar alltid poliskontakt innan vi lägger upp en efterlysning med MPS som avsändare.
Organisationsnummer 802463-5867