Ny ordförande i Missing People Sweden!

Vid årsmötet den 15 mars i Stockholm valdes Daniel Brodin till ny ordförande. Daniel har varit engagerad i Missing People Sweden sedan hösten 2012 och har sedan dess olika uppdrag. Daniel är 39 år, egen företagare inom försäljning mot fordons- och byggindustrin och bor i Kungälv strax norr om Göteborg.

”MPS är en fantastisk organisation som expanderat rekordartat och som tydligt påvisat behovet av stöd i samhället kring försvinnanden. Jag har haft förmånen att vara med i organisationen sedan 2012 och ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla föreningen efter de mål och visioner föreningen har”, säger Daniel.

Styrelsen sammansättning i övrigt:

Vice Ordförande Kenneth Söderlund
Kassör Theres Abrahamsson
Sekreterare Jan Akalla
Övriga ledamöter Peder Schillerström, Anki Dahlberg samt Rolf Atterling.

Helena Svärd, som varit ordförande sedan oktober 2013, hade avsagt sig kandidatur till en fortsättning. Helena avtackades på den konferens för representanter från föreningens lokalavdelningar som arrangerades dagen före årsmötet.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Daniel Brodin, telefon 073 600 8660 eller Kenneth Söderlund, telefon 0733 626074

mobil 0733 626074
mail press@missingpeople.se