Vem vinner Missing Peoples Lopp 2 maj?

Med stöd av Åby Travet genomförs MPS;s eget lopp inom ramen för V65-tävlingarna den 2 maj.

Förutom loppet kommer MPS att presentera sin verksamhet, svara på frågor från publiken och också sälja sina produkter. Möjlighet att teckna sig som frivillig eller medlem kommer att finnas på plats.

Uppskattade sponsorer och volontärer inbjuds givetvis till evenemanget.

MPS har vuxit snabbt sedan organisationen startade för 13 månader sedan. Framgångsfaktorer har varit tillgängligheten via sociala medier, främst Facebook, målmedvetna, engagerade personer i centrala och lokala ledningar och den goda samverkan med Polisen som över tiden utvecklats. Ytterligare en starkt bidragande faktor är det fantastiska engagemang som visas över hela landet. Idag finns MPS etablerade i 23 län och över 17.000 personer (!) har anmälts sig som tillgängliga när ett lokalt behov uppstår.
Bara i Västra Götaland har MPS över 3.000 frivilliga. Men det behövs givetvis alltid fler.

Vill du veta mer om travkvällen är du välkommen att kontakta Magnus Lindström, 0708-967985 eller magnus@missingpeople.se.

Vill du veta mer om Missing People Sweden hänvisar vi till vår hemsida www.missingpeople.se.

Missing People Sweden är en ideell organisation som samordnar och genomför skallgångar av försvunna personer i Sverige. Vi har ett nära samarbete med anhöriga och polis och tar alltid poliskontakt innan vi lägger upp en efterlysning med MPS som avsändare.

Organisationsnummer 802463-5867