Distributionen av Kerasal® utökas genom Meijer och Hannaford

Meijers 200 stormarknader och Hannafords 170 supermarkets har lagt sina första beställningar.

Moberg Pharma har fått sina första beställningar från Hannaford Supermarkets för bolagets två ledande Kerasalprodukter, Kerasal® Nail och Kerasal® Foot Ointment™. Hannaford är en amerikansk supermarket-kedja med över 170 butiker i New England och New York. Kedjan ägs av Delhaize Amerika, som totalt äger över 1500 butiker längs den amerikanska östkusten. Keralsalprodukterna förväntas finnas tillgängliga i butik hos Hannaford i augusti.

Moberg Pharma bekräftade idag också beställningar av Kerasal® Nail™ från stormarknadskedjan Meijer. Meijer är en regional amerikansk stormarknadskedja med ungefär hälften av sina 200 butiker belägna i Michigan och övriga i Illinois, Indiana, Ohio och Kentucky. Meijer är sedan lång tid en uppskattad kund hos Moberg Pharma North America, och har distribuerat bolagets Kerasal®- och JointFlex®-produkter under många år. Med en väletablerad distribution av Kerasal® Nail™ och en rekordstor försäljning hos de stora nationella kedjorna, fokuserar bolaget nu på att komplettera med regionala distributörer för att ytterligare stärka varumärket Kerasal® Nail™.

Om Moberg Pharma
Moberg Pharma AB (publ), är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med direktförsäljning genom egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 35 länder. Bolagets produktportfölj inkluderar utvärtes produkter för behandling av hudåkommor och smärta under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Emtrix®och Kaprolac®. Emtrix®(Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information