Kerasal Nail tillgänglig på Kmart

Moberg Pharma North America fortsätter att expandera distributionen för Kerasal Nail också utanför renodlade apotekskedjor.

Från och med oktober finns Kerasal Nail tillgänglig i 900 Kmart butiker i USA. Kmart är en av världens största detaljhandelskedjor och ett helägt dotterbolag till Sears Holding Corporation.

Om Moberg Pharma
Moberg Pharma AB (publ), är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med direktförsäljning genom egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 35 länder. Bolagets produktportfölj inkluderar utvärtes produkter för behandling av hudåkommor och smärta under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Emtrix®och Kaprolac®. Emtrix® (Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information.