• Moberg Pharma/

Med en försäljningstillväxt om 450 procent är Kerasal Nail den näst största receptfria produkten för behandling av nagelsvamp i USA.

Kerasal Nail är den snabbast växande produkten för behandling av nagelsvamp hos apotek och på Walmart i USA.

Försäljningen av Kerasal Nail fortsätter öka hos apotek och på Walmart i USA. Enligt uppgifter från Symphony IRI, har försäljningen av Kerasal Nail ökat med över 450 procent på rullande 12 månader fram till april 2013. Under samma period var Kerasal Nail det näst bäst säljande varumärket mot nagelsvamp, med 25 procent högre försäljning i detaljistledet än närmaste konkurrent.

Om Moberg Pharma
Moberg Pharma AB (publ), är ett snabbt växande svenskt läkemedelsbolag med direktförsäljning genom egen försäljningsorganisation i USA och försäljning via distributörer i fler än 35 länder. Bolagets produktportfölj inkluderar utvärtes produkter för behandling av hudåkommor och smärta under varumärkena Kerasal®, Jointflex®, Emtrix®och Kaprolac®. Emtrix®(Nalox™ på många marknader) är det ledande preparatet för behandling av nagelsjukdomar i Norden. Portföljen utvecklas genom förvärv och inlicensiering av produkter samt genom produktutveckling med fokus på innovativ drug delivery av beprövade substanser. Moberg Pharma har kontor i Stockholm och New Jersey och bolagets aktie (OMX: MOB) är noterad under Small Cap på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm. Se www.mobergpharma.se för mer information